Startowisko 

Największym wyzwaniem w Krynicy jest start, który wymaga startu z plaży - podnosimy glajta alpejką nad głowę, obracamy się i podchodzimy z podinesionym glajtem  pod górę, skąd startujemy i zabieramy się nad wydmę i dalej nad drzewa. Uwaga na dzikie róże i korzenie! Wydma zakończona jest ścianą lasu, więc ściąganie skrzydła z drzewa to częsty widok. Po wydmach naturalnie chodzić nie wolno! Lądowanie na plaży.

Kamera: http://www.krynicamorska.tv/kamera

Opis

Deniwelacja: ok. 8 m
Prędkość wiatru: 6 do 10 m/s
Kierunki wiatru: 330°-350°
Zakres noszeń: 20 - 120
Startowisko: trudne
Lądowiska: łatwe - na plaży (uwaga na plażowiczów)

Klif ciągnie się od Krynicy Morskiej aż za Stegnę, zatem możliwe są rekordowe loty ponad 100km (dla wytrwałych klifowców). 

Niebezpieczeństwa

Start bez dobrze opanowanego skrzydła może się skończyć na drzewach :(

Niski klif pozwala latać przy silnym wietrze, ale trzeba być czujnym i nie dać się zdmuchnąć za linię drzew. Drzewa są wysokie, a rozciągłość trasy przelotu może spowodować kłopot z odnalezieniem przez kolegów bądź ekipę ratowniczą. 

Dojazd

Z Trójmiasta drogą krajową nr 7 jedziemy na Warszawę. Zaraz za mostem na Wiśle skręcamy na Mikoszewo. Potem drogą na wschód i dojeżdżamy do Krynicy Morskiej. Skręcamy przy stacji paliw w lewo i dojezdzamy na parking przy porcie. Dalej plażą w lewo, aż do niezalesionej części wydmy. 

Strefy

Co prawda Krynica Morska leży poza strefami lotniczymi, ale przy planowaniu dłuższych przelotów w stronę Stegny należy sprawdzić bieżący AUP lub zadzwonić na informację FIS Gdańsk. Strefa TSA 16E jest przeważnie nieczynna w weekendy, ale warto sprawdzić.

Poniżej mapka obrazująca strefy w okolicy Mierzei Wiślanej:

 

MMstegna i krynica strefy