orlowo2

Klif dzieli się na dwie części, górną i dolną, przedzielone rzeczką Kaczą i molem.

 UWAGA WAŻNE! 
W rejonie startowisk na klifach w Gdyni Orłowo i Mechelinkach oraz dla PPG w okolicy Mrzezina wprowadzono pod koniec kwietnia strefę MCTR i tym samym zakazano nam latania paralotniami na wcześniej panujących zasadach. Glide Club Gdynia jest na etapie rozmów mających na celu podpisanie porozumienia, abyśmy znowu mogli latać w tych miejscach. Dla naszego wspólnego dobra, prosimy nie latajcie mimo, że warun nadchodzi! Takie złamanie prawa może okazać się dla nas brzemienne w skutki, z uwagi na trwające rozmowy. 
Prosimy o cierpliwość! ZAKAZ LOTÓW LOTÓW DO OWOŁANIA!

Opis - Startowisko Dolne

Startujemy z niewielkiego wzniesienia tuż przy bulwarze, na tyłach teatru na plaży, obok willi Prokomu. Należy przelecieć metr nad bulwarem, potem metr nad płotem i zabrać się na żagiel albo na ścianie teatru po lewej, albo lepiej na krzakach po prawej. Uwaga bo ściana teatru i barierki są bardzo twarde. Po kilku halsach nad krzakami i nabraniu pewnej wysokości należy polecieć dalej na prawo, na właściwą część klifu. Latanie nad krzakami należy ograniczyć do minimum, aby umożliwić start innym. Wbrew pozorom latanie tutaj wymaga sporych umiejętności, ponieważ trzeba się bardzo prezycyjnie przytulić do krzaków, zdarza się delikatne przycieranie uprzężą o gałęzie.

Za Kolibkami klif się stopniowo obniża. Przy sprzyjających warunkach jest możliwe dolecenie do Sopotu, jest też znane kilka przypadków powrotu ale nie liczyłbym na to. Przy równie sprzyjających warunkach jest możliwe przeskoczenie na duży klif po drugiej stronie mola.

orlowo1

Startowisko dolne (deptak)

Deniwelacja: ok. 10 m


Kierunki wiatru: 70°-110°


Startowisko: łatwe


Lądowiska:


- w miejscu startu, wymagana precyzja


- na plaży, o ile nie jest zalana

 

Startowisko Górne (klif) - Opis

Na obu startowiskach startuje się ze skarpy, miejsca jest bardzo mało, większe skrzydła mogą się po prostu nie zmieścić. Start musi wyjść czysto, nie ma miejsca ani czasu na korekty.
Zgodnie z ustaleniami z Urzędem Miejskim w Gdyni nie wolno tam startować. Ekolodzy mają nas na oku i straż miejska jest cięta. UM rozsunął dla nas latarnie, ławki i wyrzucił krzaki spod Prokomu, co wykonał za własną kasę. Jakiekolwiek spięcia mogą przekreślić naszą współpracę z UM w Gdyni, a mamy plany aby pomogli nam w zawodach i nie tylko.
Klif ciągnie się do początku bulwaru w Gdyni. Można dolecieć aż do końca bulwaru, do portu, ale powrót stamtąd jest równie problematyczny jak powrót z Sopotu. Bardzo wysoki klif pozwala na osiąganie dużych przewyższeń.

 

orlowo3

Startowiska górne

Deniwelacja: ok. 60 m


Kierunki wiatru: 60°-90°, 110°-150°


Startowiska: bardzo trudne


Lądowisko: na plaży


Zasady wykonywania lotów

Na klifie zasady pierwszeństwa w powietrzu są zupełnie inne, niż w górach. Pilot na mniejszej wysokości powinien przyklejać się do krawędzi klifu, a latający wyżej podczas wymijania odchodzi w morze. Ta zasada powinna być obowiązkowo przestrzegana. W przeciwnym wypadku, po pierwsze pilotowi lecącemu nisko grozi lądowanie na plaży, po drugie pilot lecący wyżej dostanie się w strugi zaskrzydłowe, co jest nieprzyjemne i niebezpieczne.
Wyprzedzanie zasadniczo jest niezalecane z powodu wąskich noszeń i niewielkich róż
nic prędkości. Zamiast wyprzedzać lepiej jest zawrócić.

UWAGA STREFA! - ZAKAZ LOTÓW DO ODWOŁANIA!

TEL. NA WIEŻE W BABICH DOŁACH   +48 261 268 888

mctr gd

 

Dojazd

Jedziemy główną ulicą przez miasto i skręcamy na molo w ulicę Orłowską, jest drogowskaz ze strzałką.
Współrzędne: 54°28.754'N, 18°33.814'E