Opis

Warunki do latania zdarzają się tutaj tylko kilkanaście razy w roku. Z powietrza roztacza się niezapomniany widok na półwysep helski i zatokę pucką. Wieczorem widać błyskające latarnie morskie w Rozewiu, Jastarni i Helu. W stronę Gdyni widać betonową konstrukcję na wodzie - to pozostałości toredowni.
Klif ciągnie się od Mechelinek, przez Babie Doły, aż do portu Oksywie w Gdyni, razem jakieś 7 km. Stok klifu jest trochę pofalowany i nie zawsze da sie przeskoczyć z Mechelinek na Babie Doły, a z Babich Dołów na Oksywie. Generalnie im bliżej Gdyni tym bardziej wschodni kierunek. Startowisko jest niewielkie ale bardzo łatwe, gorzej z lądowiskiem. Lądować można albo w miejscu startu, ale nie jest to takie proste, albo na plaży w Mechelinkach, ale są tam przeszkadzajki typu drzewa lub kutry, a potem czeka nas spacerek z powrotem.

UWAGA WAŻNE! 
W rejonie startowisk na klifach w Gdyni Orłowo i Mechelinkach oraz dla PPG w okolicy Mrzezina wprowadzono pod koniec kwietnia strefę MCTR i tym samym zakazano nam latania paralotniami na wcześniej panujących zasadach. Glide Club Gdynia jest na etapie rozmów mających na celu podpisanie porozumienia, abyśmy znowu mogli latać w tych miejscach. Dla naszego wspólnego dobra, prosimy nie latajcie mimo, że warun nadchodzi! Takie złamanie prawa może okazać się dla nas brzemienne w skutki, z uwagi na trwające rozmowy. 
Prosimy o cierpliwość! ZAKAZ LOTÓW LOTÓW DO OWOŁANIA!

mechelinki1

 Charakretystyka

Deniwelacja: ok. 40 m


Kierunki wiatru: 40°-70°


Startowisko: łatwe


Lądowiska:


- w miejscu startu, trudne i bardzo ciasne (rotor, druty),


- na plaży w Mechelinkach (na lewo od startu), dość łatwe ale z przeszkodami


- na plaży gdzie indziej, bardzo wąsko, prawdopodobna kąpiel

Zasady wykonywania lotów

Z uwagi na pobliskie czynne lotnisko wojskowe, przed lotami należy obowiązkowo uzyskać zgodę z wieży. Należy zadzwonić pod numer 261268888 i wyjaśnić o co chodzi, a miły pan udzieli zgody, albo nie udzieli i wyjaśni dlaczego i w jakim terminie. Jeśli nie ma zgody nie wolno latać! Ugoda z wojskiem kosztowała dużo trunków i znajomości i nie ma sensu tego zaprzepaścić. Zdarza się, że mamy zgodę na loty tylko do godziny 18-tej albo tylko nad startowiskiem. Przed startem zawsze należy się upewnić, czy jest zgoda i w jakim zakresie.
Na klifie zasady pierwszeństwa w powietrzu są zupełnie inne, niż w górach. Pilot na mniejszej wysokości powinien przyklejać się do krawędzi klifu, a latający wyżej podczas wymijania odchodzi w morze. Ta zasada powinna być obowiązkowo przestrzegana. W przeciwnym wypadku, po pierwsze pilotowi lecącemu nisko grozi lądowanie na plaży, po drugie pilot lecący wyżej dostanie się w strugi zaskrzydłowe, co jest nieprzyjemne i niebezpieczne.
Wyprzedzanie zasadniczo jest niezalecane z powodu wąskich noszeń i niewielkich różnic prędkości. Zamiast wyprzedzać lepiej jest zawrócić.

 

UWAGA  STREFA!

mctr gd

 

mechelinki2

Niebezpieczeństwa

Lądowisko na górze jest bardzo ciasne i znajduje się w silnym noszeniu. Jest ograniczone od wschodu zagłębieniem w ziemi i betonowym murkiem; od zachodu są drzewa na przedpolu i rotory; od południa ściana drzew i opuszczony dom. Nawet najlepszym udaje się wylądować dopiero po kilku podejściach.
Kawałek na wschód od startowiska często latają modelarze. Zwykle są niegroźni, ale lepiej na nich uważać.

Zaplecze socjalne

Nie stwierdzono. Może w Mechelinkach coś się znajdzie.

Dojazd

Z Gdyni lub Rumii kierujemy się na Kosakowo i Pierwoszyno. Potem drogą na północ i w Mostach skręcamy w prawo do Mechelinek. Przejeżdżamy przez całą miejscowość aż do pętli autobusowej. Po prawej stronie pętli wjeżdżamy w gruntową drogę pod górkę, uwaga na dziury. Droga doprowadzi nas prosto na startowisko. Parkujemy po prawej stronie drogi lub kawałek dalej, tak aby samochodem nie zmniejszać i tak małego lądowiska.


Współrzędne startowiska: 54°36.231'N, 18°31.068'E